research online

Badania psychograficzne

Procedura badań psychograficznych odwołuje się do teorii psychologicznych dotyczących osobowości i motywacji. Wykorzystując specjalnie w tym celu zaprojektowane narzędzia kwestionariuszowe, badacze poszukują informacji na temat wzorów zachowań konsumentów, ich stylów poznawczych, osobowości, postaw. Przy użyciu uzyskanych danych opisuje się respondentów na wybranych wskaźnikach i skalach, dzięki czemu można ich później pogrupować w odpowiednie kategorie i na ich podstawie opisać strukturę badanej grupy.


P
rzykładowymi narzędziami stosowanymi powszechnie w badaniach psychograficznych są:

  • Attitudes and Activities (AA),
  • Activities, Interests and Opinions (AIO),
  • Values and Standards (VALS).

 

Wyniki badań psychograficznych wykorzystywane są przede wszystkim w analizach segmentacyjnych. Na ich podstawie można wyróżnić grupy klientów lub profilować segmenty wyróżnione w oparciu o dane demograficzne i geograficzne. Wykorzystanie informacji o wyznawanych wartościach, stylach konsumpcji i cechach charakteru klientów usprawnia komunikację marketingową organizacji oraz pomaga w projektowaniu skutecznej strategii marketingowej.

Badacz korzystający z platformy ResearchOnline w prosty sposób może przeprowadzić badanie psychograficzne wykorzystując przygotowane przez nas gotowe wzory ankiet.

 

Kliknij tutaj, aby zapoznać się z ofertą ResearchOnline.

Serwis www.researchonline.pl wykorzystuje tzw. cookies, czyli pliki tekstowe wysyłane do komputera Użytkownika służące usprawnieniu świadczenia usług. Zakres wykorzystywania plików cookies został opisany w Polityce Prywatności. Aby uniemożliwić zapisywanie cookies na dysku komputera należy zmienić ustawienia przeglądarki. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

x