Serwis ResearchOnline umożliwia zastosowanie reguł przejścia w tworzonych ankietach. Ich wykorzystanie pozwala na przekierowanie respondenta do odpowiedniej strony ankiety na podstawie odpowiedzi udzielonych na wcześniejsze pytania (przykładowo: respondent, który w pytaniu o stan cywilny odpowiada żonaty/zamężna jest kierowany do strony z pytaniem o rok, w którym zawarł związek małżeński, a wybierający odpowiedź kawaler/panna do strony z pytaniem, czy zamierza się kiedyś ożenić/wyjść za mąż).
W zależności od potrzeb, badacz może dowolnie łączyć działanie różnych reguł przejścia. Mogą być one tworzone w wersji prostej np. dla odpowiedzi „tak” w pytaniu „czy posiadasz telewizor” oraz w wersji złożonej (wykorzystującej odpowiedzi z kilku pytań), np. płeć: mężczyzna, wykształcenie: wyższe, posiada telewizor: tak.
W ResearchOnline możliwe jest wykorzystanie różnych typów reguł przejścia, dostosowanych do sposobu udzielania odpowiedzi:
Przekierowania mogą dotyczyć wartości większej, większej lub równej, równej, mniejszej oraz mniejszej lub równej niż podana. Przykładowo: reguła przejścia będzie obejmowała respondentów, którzy w pytaniu o dochód zadeklarowali wartość większą lub równą
5 000zł brutto na miesiąc.
Respondent tworzy i zarządza regułami przejścia poprzez moduł „reguły przejścia”. Dodanie nowych reguł jest możliwe także w module „pytania”. Należy pamiętać, że umieszczenie w ankiecie reguły przejścia wymaga uprzedniego podzielenia ankiety na strony poprzez użycie funkcji „separator strony” w kreatorze ankiet.
100 000+
Zrealizowanych ankiet. Dołącz do grona naszych klientów!